SpaceX planuje ujawnić plany związane z kolonizacją Marsa na IAC - International Astronautical Congress we wrześniu 2016. Teraz jednak pojawiły się nowe plotki na temat architektury pojazdu, który zostanie użyty do tej misji.

Nowe plotki o Mars Colonial Transporter (MCT)

wtorek, 12 lipca 2016 21:11 (edytuj)
Nowe plotki o Mars Colonial Transporter (MCT)

Największa rakieta w historii, która ma pozwolić na rozpoczęcie kolonizacji Marsa, nieustannie wywołuje emocje. Oficjalnie wszystkie plany mają zostać ogłoszone podczas sierpniowej International Astronautical Congress, jednak różnymi drogami do szerszego grona odbiorców docierają pogłoski i przypuszczenia. A te są powalające.

Pierwszy stopień rakiety ma mieć 15 metrów szerokości oraz tylko 64 metrów wysokości. Czyli sporo mniej, niż przewidywane wcześniej ponad sto. Będzie on wynoszony z użyciem 31 silników Raptor (wcześniej przewidywano 37) korzystających z mieszanki metan/ciekły tlen i posiadającym impuls właściwy wynoszący 380 sekund. Każdy z nich będzie mieć ciąg na poziomie 300 ton, a nie 250 ton, jak sugerowano wcześniej. Konstrukcja nóg będzie także inna niż w Falconie 9, prawdopodobnie będą się wysuwać spomiędzy silników. Drugi stopień (czyli de facto Mars Colonial Transporter) ma mieć 12,5 metra szerokości oraz 46 metrów wysokości, tak więc łączna wysokość ma wynosić 110 metrów (Saturn V - największa rakieta zbudowana do tej pory, miała 120 metrów wysokości). Big Fucking Rocket ma być zdolny do wyniesienia 547 ton na Niską Orbitę Okołoziemską! SLS (Space Lanuch System), potomek rakiety wynoszącej promy kosmiczne budowany przez NASA ma wynosić… 130 ton. Jednak są to maksymalne osiągi, przy Return To Launch Site ładunek na LEO spada do 236 ton. Dla 91 dniowej podróży, optymalne ΔV wynosi 4,48 km/s dla peryhelium lub 6,72 km/s blisko aphelium. W przypadku szybkiego transferu obniża się ilość potrzebnego zaopatrzenia o 2kg na osobę na dzień. Z kolei, aby osiągnąć liczbę 1000 mieszkańców w ciągu 20 lat, na Marsie potrzeba będzie wysyłać 6 MCT co 2 lata. Autor oryginalnego artykułu proponuje również obejście problemu z brakiem grawitacji - dwa MCT połączone ze sobą liną o długości 170m i obracające się 2 razy na minutę

Oryginalny artykuł po francusku. Jego autorem jest Richard Heidemann, który był zaangażowany w produkcję rakiety Ariane i jest szefem APM, francuskiego stowarzyszenia powiązanego z Mars Society. Przetłumaczony wątek na reddicie.

Informacje o polityce prywatności

SpaceX.com.pl szanuje dane osobowe Użytkowników i spełnia wymogi ich ochrony wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Informacje o użytkowniku zbierane podczas odwiedzin oraz dane osobowe podawane podczas kontaktu z autorami serwisu SpaceX.com.pl wykorzystywane są jedynie w celu umożliwienia poprawy jakości działania portalu, zrozumienia zachowań odwiedzających oraz komunikacji z użytkownikami, którzy na to wyrazili chęć. Dane zbierane o użytkownikach podczas ich odwiedzin zawierają takie informacje jak listę stron które otworzyli, szczegółowy czas spędzony na poszczególnych stronach i zachowanie w trakcie przeglądania. Aplikacja internetowa lub zewnętrzne usługi mogą tworzyć także na komputerze użytkownika pliki tekstowe, które służą rozpoznawaniu odwiedzajacego i dostarczaniu mu usług takich jak powiadomienia.

Administratorem zebranych danych są twórcy strony SpaceX.com.pl i wszystkie informacje są dostępne tylko i wyłącznie dla nich i ich zaufanych usługodawców. Dane te nie są w żaden sposób monetyzowane przez twórców serwisu. Wspomniani zaufani usługodawcy to: Google Analytics, Hotjar, Matomo, OVH.

Dalsze przeglądanie tej strony, scrollowanie jej, a w szczególności zamknięcie tego okna informacyjnego oznacza wyrażenie zgody na zbieranie, przetwarzanie i nieograniczone przechowywanie danych o użytkowniku przez twórców serwisu SpaceX.com.pl